sunnuntai 12. toukokuuta 2013

Hyllyä pukkaa

Tänään kisattiin Nalan kanssa kaksi lähtöä Takkujen kisoissa. Ehkä ei edes pitäisi kirjoittaa mitään kun oli niin epäonnistunut olo ratojen jälkeen. Pikkumusta on liian nopea koira minulle. On toki paljon nopeampia koiria, mutta niillä on hyvä ohjaaja. Minä olen liian hidas ja koira kärsii huonosta ohjauksesta.
Päivän radat eivät olleet erityisen vaikeita mutta en tykännyt niistä kun parissa kohtaa koiran vauhti kasvoi liikaa. Jo ennen ensimmäistä rataa tunsin Nalan olevan ylivireinen. Yritin silitellä omaa vuoroa odotellessa ja rauhoittaa tilannetta mutta ei tainnut olla mitään vaikutusta. Ensimmäisen radan alku meni hyvin mutta hyllytettiin kun jäi hyppy välistä ennen putkea. Jatkettiin siitä suoraan ja sen jälkeen tulikin useampi hylly ja pari rimaakin ropisi. Koko homma vain lähti lapasesta ja en saanut mitään otetta ohjauksesta. Nala haukkui koko radan ja minä ryntäilin mukana ilman että olisin edes yrittänyt rauhoittaa tilannetta. Olisi vain pitänyt viheltää peli seis.
Toisella radalla homma lähti hanskasta jo kolmannella esteellä kun olin myöhässä ohjauksessa ja rimoja alkoi lentämään. Mentiin yhdessä kilpajuoksua ja kamalalla loppusuoralla meinasi sattua vahinko kun viimeiset esteet oli pussi ja okseri. Pussista syöksynyt Nala luuli varmaan normihypyksi kun tippui suoraan toisen riman päälle. Ei onneksi telonut itseään mutta olipa huono mieli radan jälkeen ja syyllinen olo siitä etten saa koiraa turvallisesti maaliin.
Suurin virhe oli lähteä rynnimiseen mukaan. Seuraavissa kisoissa on pakko viedä koiraa rauhassa esteille, vaikka tuntuisi kuinka vauhtiradalta. Lisäksi yksittäisiä ohjaustekniikoita tulisi nyt harjoitella kun päästään esteille, sillä tajusin että mun ja Nalan valikoima on tosi suppea. Mutta Nalalla on ihan mielettömät kepit ja Nala itse on mun oman pieni agilityhirmu <3

Riepu oli mukana kisoissa ja teki kisapaikalla lyhyehkön paikkamakuun. Oli ok. Lisäksi R pääsi lämppäesteille tekemään terapia-aksaa. Otettiin eri versioita kepeistä mm. hypyn kautta. Ei mitään ihmeellistä näissä. Parilla ensimmäisellä kerralla haki väärältä puolelta sisään, mutta varmaan tämäkin ongelma poistuu kun saadaan lisää toistoja. Toivottavasti Riepulla on sitten isona yhtä makeet kepit kuin Nalalla :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti